Wat zijn mijn voordelen bij BB accountant?

De voordelen op een rij:

  • Een professioneel verzorgde boekhouding.
  • Gebruik van alle aftrekposten.
  • Persoonlijke contact op maat.
  • Geld besparen.
Krijg ik op maat advies?

Wij verwerken en rapporteren uw administratie en regelen uw belastingzaken. U krijgt bij ons de juiste persoonlijke aandacht en u bent verzekerd van een snelle service en belastingadvies op maat.

Hoe kan ik BB accountant bereiken?

We zijn zowel telefonisch als via de mail bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00.

Ga naar contact voor meer informatie.

Welke diensten verleend BB accountant?

We helpen zowel ondernemers als particulieren. Voor meer informatie kunt u terecht op pagina diensten.

Waarom is een goede administratie belangrijk?

Administratie wil zeggen: alle gegevens over uw onderneming die u op papier (ook kladaantekeningen) of elektronisch (bijvoorbeeld met de computer) vastlegt. Een goed opgezette en overzichtelijke administratie is van groot belang: niet alleen om aan uw wettelijke verplichtingen te voldoen, maar ook voor uw bedrijfsvoering.

Met een goed bijgehouden administratie hebt u snel de beschikking over de cijfers en resultaten van uw onderneming om inzicht te krijgen in uw kosten, uw omzet en uw winst.

Ik wil kennismaken. Kan dat?

Wilt u verder kennismaken met onze een van onze vriendelijke, zakelijke, frisse en klantgerichte dienstverleners? We drinken graag een kopje koffie met u. Twijfel niet en neem vandaag nog contact met ons op.

Wat kan BB accountant voor ondernemers betekenen?

U kunt als ondernemer terecht bij BB accountant voor de volgende diensten:

  • Financiële administratie
  • Salarisadministratie
  • Startende ondernemers
  • Jaarrekeningen

Meer informatie treft u op pagina diensten.

Moet iedere ondernemer een jaarrekening opstellen?

Ja. Niet alleen omdat de wet in bepaalde gevallen voorschrijft, maar ook omdat het nuttig is. De jaarrekening is heel belangrijk voor de ondernemer omdat je inzicht krijgt in de financiële situatie van je bedrijf. Een jaarrekening is het sluitstuk van de financiële administratie. Zij bestaan uit een balans, een winst- en verliesrekening en een toelichting.

Hoelang moet ik mijn administratie bewaren?

Iedere ondernemer is wettelijk verplicht om zijn administratie 5 jaar te bewaren.

Bepaalde onderdelen worden aangemerkt als basisgegevens. Daarbij moet u denken aan:

  • De in- en verkoopadministratie
  • De debiteuren- en crediteurenadministratie
  • Het grootboek
  • De voorraadadministratie
  • De loonadministratie

Deze basisgegevens moet 5 jaar bewaard worden. Na deze termijn vraagt de Belastingdienst deze gegevens niet meer op.

Aan welke eisen moet een factuur voldoen?

Vermeldt u op uw facturen altijd de volgende basisgegevens:

  • uw volledige naam en die van uw afnemer
    U vermeldt de juridische naam. De handelsnaam mag ook, als die in combinatie met het adres en woonplaats bij de Kamer van Koophandel is geregistreerd. Bij fiscale eenheden is het gebruikelijk dat de naam van het onderdeel dat de prestatie levert op de factuur staat.
  • uw volledige adres en dat van uw afnemer
    U vermeldt het adres waar de onderneming feitelijk is gevestigd. Vermelding van alleen een postbusnummer is niet voldoende.
  • uw btw-nummer
    Bij fiscale eenheden is dat het btw-nummer van het onderdeel dat de prestatie levert.
  • uw KvK-nummer
  • de datum waarop de factuur is uitgereikt
  • een opeenvolgend nummer
  • de aard van de goederen of diensten die u hebt geleverd
  • de hoeveelheid van de goederen of de omvang van de diensten die u hebt geleverd
  • de datum waarop de goederen of diensten zijn geleverd, of de datum van een vooruitbetaling
  • het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw
    Levert u prestaties met verschillende btw-tarieven? Vermeld dan de aparte bedragen. Neem daarnaast de eenheidsprijs op, als dit van toepassing is.
  • het btw-tarief dat u in rekening brengt
  • het btw-bedrag
Wat houdt salarisadministratie in?

Het dienstenpakket bestaat uit:

  • Loonstroken voor uw werknemers;
  • Aangiften loonbelasting;
  • Pensioenaangiften;
  • Ziekmeldingen;
  • Opstelling van arbeidsovereenkomsten;
  • Begeleiding bij looncontroles door belastingdienst en bedrijfstakorganisaties;
  • Jaaropgaves voor uw werknemers.
Wat houdt financiële administratie in?

Wij zijn u graag van dienst bij het voeren van uw boekhouding. Een goed opgezette en overzichtelijke administratie is van groot belang: niet alleen om aan uw wettelijke verplichtingen te voldoen, maar ook voor uw bedrijfsvoering.

Met een goed bijgehouden administratie hebt u snel de beschikking over de juiste cijfers om optimaal inzicht te hebben in de resultaten van uw onderneming.

Het dienstepakket bestaat uit:

  • Verzorgen van de financiële administratie;
  • Begeleiding bij het voeren van de administratie;
  • Verzorgen van de aangiften omzetbelasting, inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting;
  • Het op orde brengen van achterstallige administraties;
  • Opstellen van investeringsplannen;
  • Opstellen van ondernemingsplannen, prognoses en tussentijdse rapportages;
  • Samenstellen en controleren van de jaarrekening;
  • Bespreken van uw jaarrekening(en).
Wat doet BB accountant voor startende ondernemers?

Een bedrijf starten betekent dat u een interessant, maar ook een intensief traject gaat doorlopen. Bij BB Accountant krijgt u hierbij vanaf de eerste seconde tot het moment dat uw bedrijf gestart is begeleiding. Een goede voorbereiding is het halve werk.

  • Begeleiding bij het opstellen van een ondernemingsplan.
  • Financieringsaanvraag
  • De keuze van de rechtsvorm van de onderneming.
  • Opstellen van arbeidsovereenkomsten.
  • Begeleiding en verzorgen van de financiële administratie.
  • Opstellen van investeringsplannen.
Wat zijn jaarrekeningen?

Jaarrekeningen en tussentijdse overzichten zijn van belang voor uw onderneming. De jaarrekening is het vertrekpunt voor de toekomst en voor eventuele kredieten of subsidies en mogelijke de verkoop of overdracht van uw onderneming.

Wat kan BB accountant voor particulieren betekenen?

Onze dienstenpakket voor particulier bestaat uit:

  • Aangifte inkomstenbelasting;
  • Erfbelasting;
  • Aanvraag uitstel inkomstenbelasting;
  • Aanvragen/wijzigen voorlopige aanslag;
  • Bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Aanvragen/wijzigen toeslagen;
  • Voorzien van fiscale adviezen.
Ik wil een eigen bedrijf starten, maar waar moet ik aan denken?

Als u een eigen bedrijf wilt starten zijn er bepaalde stappen die u zult moeten doorlopen. U moet een keuze maken in welke rechtsvorm u uw onderneming uit wilt oefenen.

Om u nog een stukje op weg te helpen over de rechtsvormen en de inrichting van de startende ondernemers, kunt u gerust (contact) met ons opnemen voor een vrijblijvend gesprek.

Staat uw vraag er niet bij?

U kunt uw vraag gemakkelijk stellen aan ons met behulp van het contactformulier. Wij zullen uw vraag spoedig beantwoorden.